Svečano otvaranje međunarodne izložbe Kouki Tsuritani (Japan)

Izložbe
Utorak, 15. mart 2016. u 19:45h

Izložba grafika japanskog umetnika Kouki Tsuritani je realizovana u saradnji sa udruženjem Palanski Art iz Niša. O umetniku i njegovom radu su govorile gospođe Slavica Erdeljanović Curk, umetnik iz Niša, i Milena Isajlovski, direktorka Galerije Trag.

O tehnici rada umetnika je govorio Franc Curk, grafičar.

Slavica Erdeljanović Curk:

TRAGANJE ZA LAKOĆOM POSTOJANJA
Svet Koukija Tsuritanija je moguće osluškivati i doživeti samo u tišini i osami. Brodski je savetovao da stihove uvek treba čitati tako da stavimo sebe na mesto pesnika. Po tom receptu se može uroniti i u likovno delo. Praiskonska je želja da se pobegne od teskobe, ka nebu, ka Tvorcu, sigurnom utočištu, nekom svom dlanu. Kouki uspeva da nas primi u taj svoj bezbolni svet, da, na cepelinu ili u snu, uhvativši se za obruč poletimo ka svom gnezdu. Isprepletane ruke u laganom zagrljaju, nedodiru, u obruču koji privija, a ne steže, koji štiti i ne sputava. Zastaje dah. Naziv “Tišina” nije ni potreban. Pred tom grafikom, pred tim prizorom, oseća se takav stepen umilnosti i ekstaze koji se može meriti sa doživljavanjem Rodenovog ili Klimtovog poljupca!

Sve proživljeno se kroz sećanja neminovno taloži i nisu bitni izvori na putu između Istoka i Zapada, već je važna samo Koukijeva snaga i sugestivnost da nam prenese svoje misli i snove, koji su rezultat njegove izuzetno bogate i složene prirode.

SEARCH FOR EASE OF EXISTENCE
Kouki Tsuritani’s world is possible to auscultate and to experience only in silence and solitude. Brodsky advised that one should always read the verses so that oneshould put himself in the place of the poet. By this recipe one can be immersed in the work of art. The primordial desire to escape from anguish to the sky, to the Creator, a safe haven, a palm of your hand. Kouki manages to take us into his painlessworld, making us fly towards our nest in dream or zeppelin, holding to the rim. Intertwined hands in a light embrace, untouchness, in the ring that clings but not squeeze, which protects and does not inhibit. Breathtaking moment. The name “Silence”isnot required. Before this graphics, before that scene, such a degree of sweetness and ecstasy is felt that it can be compared with perception of Rodin or Klimt kiss!

All lived inevitably precipitates through memories and the sources on the road between East and West are not important, but only important is Kouki’s power and expressiveness to convey to us their thoughts and dreams, as a result of its extremely rich and complex nature.”

O autoru:
Rođen u Tokiju 1967. godine, 1992. završio slikarstvo i magistrirao na Umetničkoj akademiji Kanazava. Preko 50 samostalnih i preko 80 grupnih izložbi izložbi u Japanu i širom sveta. Dobitnik je oko 20 važnih nagrada različitih zemalja. Njegova dela dela našla su mesto u kolekcijama sledećih institucija: Kongresna biblioteka (SAD), Umetnička akademija Kanazava, Muzej umetnosti Kurobe (Japan), Muzej savremene umetnosti (Rumunija), Akademija Kirkvud (SAD); Udruženje muzeja slikarstva i skulpture (Turska); Međunarodni Muzej bijenala grafika (Italija), Kolekcija grafičkih otisaka Aberistvajt (UK), Gdanjski kulturni arhipelag (Poljska), Centar za promociju kulture „Gaude Mater“ (Poljska), Muzejska arhiva zamka Kastiljone Abruco (Italija).

Gotovo isključivo, Tsuritani radi monohromatske (crno-bele) mezotinte ponekad drvoreze, ređe bakropise i akvatinte, a samo sporadično koristi tehniku Chine-colle. Prema sopstvenim rečima, u svojim radovima kombinuje elemente tradicionalne japanske umetnosti sa tradicijom evropske grafike. Za sadržaj svojih radova, ovaj umetnik bira maštovite i snolike sadržaje snažnog poetskog izraza.

About the author:
Born in Tokyo 1967. Graduated Oil Painting course with Kanazawa College of Art, where at 1992 become Master of Fine Arts. He participated over 50 solo and over 80 group exhibitions in Japanu and all over the world. Laureate of about 20 awards from different countries. Public Collections include: The Library of Congress(USA), Kanazawa College of Art(Japan), Kurobe Art Museum(Japan), Inter-Art Contemporary Art Museum(Romania), Kirkwood College (USA), Painting and Sculpture Museum Association (Turkey), The International Biannual of Engraving Museum (Italy), University of Wales, Aberystwyth Print Collection (U.K.), Gdan´sk Archipelago of Culture (Poland), The Centre of Culture Promotion „Gaude Mater” (Poland), Dedalo and Museum Archives-Castle of Castiglione Abruzzo (Italy).

Almost exclusively Tsuritani expresses himself in black and white mezzotints, sometimes in woodcuts and rarely etching, aquatint, or Chine-colle. By his own words, he combines elements of traditional Japanese art with traditional European printmaking. His themes are dream-like and fictive with strong poetic expression.